Banner created with MyBannerMaker.com

26 October 2012

GemPaR!! DuA PeRaGuT DiSemBeLiH PenDuDuK KamPunG KuBu GaJaH SeLaMa PeRaK!


SELAMA – 26 Oktober 2012, nasib malang menimpa kepada 2 peragut disini yang telah berjaya ditangkap oleh penduduk Kampung Kubu Gajah, menurut saksi, Hj. Ahmad Osman, salah seorang penduduk tempatan yang berang dengan kedua-dua itu peragut telah membawa sebilah parang yang tajam untuk terus menetak leher peragut tersebut.


Bukti. Darah di tempat kejadian
Bagaimanapun perbuatannya sempat dihalang oleh orang-orang kampung yang lain yang menyaksikan kejadian tersebut. Namun ketika peragut itu ditangkap, saksi mengatakan tidak ada satupun barang berharga berjaya ditemui.

Salah seorang penduduk kampung yang juga merupakan ketua kampung tidak dapat menahan perasaan marah dan berang kepada peragut itu telah memerintahkan beberapa penduduk kampung menyembelih kedua-dua peragut ini. Peragut-peragut itu cuba merayu dan berusaha untuk melepaskan diri dari kepungan orang ramai tapi tidak berjaya.

Ketika kejadian, kaki dan tangan peragut tersebut di ikat dan di baringkan ke tanah. Penduduk kampung mula berkerumun untuk melihat kejadian tersebut. Ramai yang gelisah dan merasa kurang senang dengan tindakan terbabit. Tetapi tiada seorang pun yang berani untuk menghalang.

Sambil bertakbir dan melaungkan kalimah Allahuakbar, kedua-dua peragut telah di sembelih serentak oleh beberapa penduduk kampung yang melaksanakan hukum tanpa rasa belas kasihan.

Darah menyembur keluar dari leher peragut tersebut, namun tiada seorang pun penduduk yang dapat menghalang perbuatan itu. Maka tamatlah riwayat hidup peragut terbabit, kerana yang disembelih itu ialah dua ekor lembu yang meragut rumput dan hukumnya adalah wajib disembelih untuk menyempurnakan ibadah Hari Raya Korban Aidil Adha bagi umat islam seluruh dunia.

Salam Aidil Adha Maaf Zahir Dan Batin.
Dari Yuuki Ichirou sekeluarga. Jemput datang rumah. (^_^)V

No comments: