26 February 2011

KaN DaH DaPaT....aMiK Ko.....!!!!


trkjut & skt hti..huhu..cite ni da lps pn..tp xde ms nk story..hr ni aku nk tulis skit..knangan ni wehhh..=P

ce cite...ce cite...!!! (petikan dr hntu kak limah blk rumah)..kelakor nk mampos cite ni..hahaha

hr tu aku de brg urgent nk hnto at customr..but technician xde..sume amik cuti tmbhn lps raye cine..so tggl aku & sorg je technician utk wt koje ni..de 3 belt kitaorg nk kn wt joining..da la pnjg..6 meter 1..12 meter 2..adoi..pnt jgk nk wt bla tgk2..tp customer da chasing brg x smpi2..pe lg..aku pn pulun la wt dgn technician ni..kitorg pn mula la ukur n potg belt ni..da siap potg 3 belt ni..kn la wt finger joint..utk smbg belt tu..part ni yg aku x gemor..huhuhu

nk wt finger joint ni..kn gune pam hydraulics..kn pam gune tgn lak tu..pnt lor..yg nk ngepam nye da kompem2 teman..teman nye technician nk wt alignment..teman x reti sgt..kang "terpeleoq" plak..(bhsa org kedah = SENGET lor)..mmg pnt pam mende alah ni..br potg 1 belt..teman da fade-up..huhu..de 2 lg..yg last ni mmg TRAGEDI la org kate..klu awie yg kate da jd laen..sbb die ckp tragedi october..tp skrg february lor..huhuhu

ms teman tgh smngt n brhmpas pulas n syok je ngepam hydraulics utk potg finger belt last tu..tibe-tibe...!!!!!
 
bunyik melotop punya la kuat..mcm guruh bunyi nye..dan tibe-tibe jgk..teman rs ujan punye le lebat ha..bsah hbis teman ..masyalh punye le trkejot jntg teman td dgn technician teman..trlompat technician teman ms tu ke blkng..yg peliknye..ujan ni pekat bbenor..paneh je rs..idak sjuk..itu yg pelik tu (ms tu pn teman tgh pkior..eh hujn plak kt cni..kt luar paneh je..dlm workshop lak tu)..stlh dteliti dgn pnuh tekun & sbr..brulh teman taw..rhupe2 nye......harem......hurm......minyak hydraulics..huhuhu..hbis rmbut teman weh..br wt rebonding la..rs nk reyau je ms tu..mahal taw..bg minyak rmbut free wtpe..huhuhu..!!!!!!! sume punce sbb cable joint pam nye pecah..mlyang cable..rhupe2 nye..yg trbng mlyg sblh muke teman td cable la..huhuhu..nsib bek la x kene muke teman yg agak2 ensem ni..alhmdlh..syukur2..(^_^)

sbb tu la teman geram sgt ni..free je mndi minyk & dpt minyak rmbut free..hbis la rmbut teman..da la teman jg xnk pki gel or minyak rmbut pe2..alih2 pki minyak hydraulic..huhu..malang nye hr tu...(T_T)






17 February 2011

TaHuN BaRu CiNe aKu WaTpE...?


ckp psl raye cine ni..aku cuti 6 hari ms tu..dr 2nd Feb ~ 7th Feb..byk gile aktvt aku..smpi x trasa la cuti nye..hurm..pnt beb..adoi..pg sn cni..jd tourist guide la plak ms tu..pnang jgk tmpt diaorg nk pg..nympah..tmpt laen xde ke..?? huh..!!!

(Wed - 02nd February 2011)
mula cuti hr rabu..pgi2 lgi aku da grak to my dear place..pick-up die..then kiteorg pg brcanda brdua..hehe..jln2..tgk wayang..cite KHURAFAT..tkut tol my dear..cian die..huhu..da la tiket last..kene dduk 1st row (depan skali da)..adoi..trdongak tgk..skt tgkuk..tp my dear blh lak ttp muke rpt2..ngn tgn..pe yg die tgk nthlh..hahaha..u look so cute that time..=)
 dlm x sdr..jp je ms brlalu..da ptg lor..huhu..so kone la anto my dear blk..otw blk pn da mlm..fmily aku lak at parit buntar..my dad nk bnje mkn..da tmt srvice..pencen..duk umah je lopeh ni..huhu..dr my dear place trs shoot ke parit buntar..ponat den hr tu..smpi x slera nk mkn..pning..mkn je trs muntah..adoi..huhu..trbring dlm kete ms blk..seb bek my bro drive..=D

(Thu - 03rd February 2011)
sok nye lak..awal2 pgi da kuar pg penang..jd pmandu plncong..de org jauh dtg..nk jln2 pnang..eden pn bawolh..adoi..1 hr pusing pnang..ltih2..paneh tu..hadoi..mrate jgk la pg..tp byk tmpt yg kitaorg brmint nk mlwt je..tgk dlm peta..then go..sonang..x pyh pusing jauh2..hehe..mlm nye plak..trs shoot pg at Hot Spring Ulu Legong, Baling..bria je aku nk mndi..perghhhh..rmi gile mnusia..nk prking pn xde tmpt..pe lg nk mndi..huh..xnk aku..da xde slera tgk..so brkelah je la..mkn2 at dlm tu..fmily aku mndi..aku je yg da xde mood..pning pale bla rmi sgt org..smpi pgi nk kuar..org still brpusu2 msuk..adoi..x reti nk blk tdo ke..sggup lak jln lbih skilo dua dr luar..sbb xde prking..aku trs sound..dr dlm kete..org x nmpk..sbb golap..jam lg..rmi org..xtau sp ckp..aku buka je tgkp..
"..kolam da tutup...balik la tido...wt penat je dtg.." haha..=P

(Fri - 04th February 2011)
adoi..da 2 hr x dpt rht at rmh..hr ni pn pgi2 lg da kuar..nk nek Bukit Maxwell (Bukit Larut) konon..alih2 tiket hbis..haha..one day blh hbs..nk booking utk ptg pn x leh..hahaha..msing2 kcwa..name je dkt taiping perak..tp idak prnh nk nek..hahaha..lps da xde pe nk wt..msing2 pakat brkubang at Burmese Pool (Batu Hampaq) at ctu..pueh hti..sjuk je..smpi ptg jgk la..kecut habis...!!! huhu..mlm lak pg mnjamu slera at larut matang..da lm x jejak kaki at ctu..last pn ms skolh rndh klu x slp..pe lg..menu utama satay le..=)

(Sat - 05th February 2011)
hr ni pn pgi2 lg da kuar..knduri at rmh sdre..huhu..ikut hti aku mmg nk rht je..xnk pg..da ltih sgt..ptg nk gerak pg KL lak n lusa ke Melaka..best frenz aku kawen lor..tp x ley jgk nk rht..fmily aku ajak jgk aku..huhu..hmpeh tol..pnt ar cmni..ptg jgk la blk..tgu Pogi & Khai dtg..smpt gak aku bring2..tp x trlelap..huhu..pkl 6 diaorg smpi..rht2 jp..pkl 7 kitaorg gerak dr rmh aku (Aku, Khai, Pogi & My Bro) ke Taiping..tol Changkat Jering n ms ni lh pngalamn memritkn kmi brmula..huhuhu..Jam..! DaMn..! at hi-way..?? can't blieve it..!!!!! dr ctu smpi Kuala Kangsar mkn ms 3 jam...!!!! harun laban btul..trun at KK pstu ikut jln dlm..brhnti mkn2 n rht jp..smbg alik jln..smpi je kt KL dh pkl 5 pagi..!! pnt gile2..aku da nk pgsan..nk trmunth sume de..jam punye psl je..huh..!! trs pg rmh sewa Khai tdo sn..10.30 nk gerak Melaka lak..tdo2..rht..cpt...!!!!!!!!!

(Sun - 06th February 2011)
huh..da siang rupenye..kwn2 len pn da call..nk gerak skli..pe lg cpt2 bgun n siap2..tp hr ni mmg mlang ar nsib aku..tgh smngt kitaorg nk pg ke melaka..tiba2.....aku trtnggal kunci steering lock at rmh..!!! waaaaaaa...ni nk reyau ni..huhu..pg td smpi trs lock..x ingt..kunci lupe bw..mmg x blh wtpe..sume kwn2 aku dtg..de tlg tgk..de tlg ktwa..skt hti tol..huhu..seb bek la de Faka de..die de knal Pakar2..alhmdlh..blh jgk buka stlh dketuk, diumpil..huhu..pe2 pn smpi jgk at melaka..pngntin da sanding..lewat benor eh smpi..baru pkl 1 je pn..lpk2 je at rmh kwn aku ni smpi ptg..borak2 ngn kgkwn lm..jln2 bando hilir jp..pstu blk..sok kn rht beb..shrian wktu..thniah pd Ebal krn tlh mlgsgkn prkhwinn beliau yg prtma..kui3 (^_^)
smpi rmh at perak..4am..aku da pgsan dr tapah..lps brsahur..!!!!

 Ebal & Wife

at toy muzium

ayah pun teringin at ninja turtle..??

encem x dua branak ni..? hehe..


10 February 2011

SeJaK KaU TiaDa


Sejak kau tiada..aku sering menyendiri..berbual dengan pokok betik di halaman rumahku..kadang-kadang aku mengikat botol oren dipagar rumah..agar kelihatan lebih cantik..jikalau aku teringat padamu..aku sering membelasah itik serati milik jiran sebelah rumahku..agar kenangan aku denganmu melayang bersama amarahku..bukan kau tidak tahu..betapa aku mencintaimu sehingga aku sanggup berenang merentasi kolam ikan datukmu untuk menyelamatkan belonmu..kau inginkan baju..aku belikan sari..kau ingin makan spagetti..aku belanja capati..kau inginkan itu aku beli ini..apa yang kau mahukan lagi..sehingga aku pun tidak mengerti..

sejak kau pergi..kambing pak dollah menjadi serba salah..kerana tanpa sebab aku tempeleng tulang rusuknya..lembu pak ayob gelisah mengadu pada ketua kampung..kerana aku tarik subang di hidung beliau..bukan sengaja aku hendak berbuat begitu..cuma rasa amarahku meluap-luap bila wajahmu muncul pada mereka..

kau tahu..tiap-tiap hari aku duduk dalam peti sejuk mengenangkanmu..berharap hatiku membeku dari terus mengingatimu..aku putus asa..aku putus harapan..pernah sekali aku di baling selipar jepun oleh mak minah tanpa sebab..apa salah aku..adakah kerana saban hari aku berjalan-jalan mengambil angin diatas bumbung rumah jiran-jiranku..sampai hatimu mak minah..lontaran selipar jepunmu bagaikan peluru menghemtam hatiku yang parah..kau tahu..aku tersungkur ke tanah..empat hari empat malam aku terbungkang di hospital..anak jari kakiku patah..ada kau kisah..sedihnya hatiku..

kau betul-betul tidak pedulikan aku lagi..setelah lama aku masih rindu padamu..setiap malam aku menyanyi lagu brory marantika ditingkap dengan syahdu..sekali lagi aku di uji dengan cinta ini..pak kulub..kau tahu pak kulub yang selalu potong line..bila kita bermain kejar mengejar di kebun sayur beliau..dia melastik tepat ke dahiku..masyallah bengkak sudah dahiku yang luas ini..apa salahku pak kulub..kau memang tak senang hati tengok aku bersenang lenang..katanya telinga dia dah pekak dengar aku melalak..tapi pelik benar pak kulub..kalau dah pekak macam mana boleh dengar..sedihnya hatiku..

kau tahu betapa lara hatiku..kerana terlalu asyik memikirkanmu..aku berjalan sehingga badanku ringan melayang..mataku gelap memandang..sakit mencengkam ke seluruh badan..kenapa semua ni terjadi..aku menjerit memangil mak..mak tolong aku jatuh dalam perigi buta..wawawawawawa..(T_T)

dengan ini tamatlah ceritaku untukmu..


08 February 2011

KiSaH BeNaR - KeKaSiHKu SeRu...!!!


Adakah semua ini kebetulan...adakah cerita ini benar...tetapi memang tidak terlintas difikiran kita yang adanya perkara aneh dan pelik seperti ini berlaku...kisah ini benar-benar terjadi diantara seorang jejaka dari selatan dan seorang gadis dari utara tanahair...pada hari raya aidilfitri yang pertama beberapa bulan yang lepas...


Cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama azhar 24 tahun seorang kerani firma swasta dan berasal dari johor. Azhar telah berkenalan dengan seorang gadis bernama lina 23 tahun yang lemah lembut, peramah, manja dan periang berasal dari perlis. Perkenalan mereka bermula apabila azhar yang cuba menghubungi sepupunya di utara tanahair telah tersilap ketika menekan nombor telefon. Nombor yang dihubungi azhar sebenarnya adalah nombor lina. Dari situlah bermulanya bibik percintaan diantara azhar dan lina. Dipendekan cerita, setelah lama berkenalan tanpa mengenal diantara satu sama lain dan hanya suara pengganti diri mengubat kerinduan. Kerana ingin sangat bertemu dan menatap wajah yang selama ini dipuja. Azhar dan lina telah mengambil keputusan untuk berjumpa pada hari raya aidilfitri yang pertama tahun ini. Sebelum ini, azhar dan lina masing-masing belum pernah sekalipun bersua muka dan melihat satu sama lain walaupun didalam gambar. Cuma bayangan wajah menjadi tatapan mereka. Mereka telah bersetuju untuk berjumpa dirumah lina dan beraya bersama. Kerana azhar bercadang mahu berjumpa dengan ibu bapa dan keluarga lina. Mereka amat gembira untuk bertemu dan lina telah memberitahu keluarganya serta membuat persiapan menyambut ketibaan azhar nanti.

Tetapi apa yang dirancang tidak kesampaian, lina terlibat didalam kemalangan ngeri yang telah meragut nyawanya pada malam tiga hari sebelum menjelangnya hari raya. Semua ini terjadi tanpa pengetahuan azhar, kebetulan pada hari tersebut telefon azhar tidak dapat dihubungi oleh kelurga lina kerana ada sedikit masalah. Seluruh keluarga lina amat bersedih, azhar jugak tidak dapat dihubungi. Mereka terpaksa mengebumikan jenazah lina dengan selamat tanpa pengetahuan azhar. Disana, azhar resah dan gelisah kerana tidak dapat menghubungi lina. Dia merasakan serba tidak kena jika tidak dapat menghungi lina. Setiap hari suara manja dan mesaj rindu dari lina menjadi peneman dan semangat untuk azhar. Nasib tidak menyebelahi mereka, berpisah selamanya tanpa bertemu dan bertentangan mata.

Sehari sebelum raya, telefon azhar telah siap dibaiki. Azhar cepat menghubungi gadis yang disayanginya bagi melepas rindu. Lega hatinya bila mendengar suara lina dan azhar menerangkan apa yang berlaku kepada lina. Seperti biasa lina tidak pernah marah dan bersikap lemah lembut dengan azhar. Hati azhar semakin berbunga-bunga untuk bertemu kekasih hatinya lina pada keesokan harinya. Sebelum subuh lagi azhar sudah bertolak dari rumahnya untuk ke rumah lina. Hatinya gembira untuk bertemu lina, tidak sabar rasanya hendak menatap wajah lina. Sebelum berangkat tadi azhar telah menghubungi lina memberitahu kedatanganya dan berharap lina menyambutnya. Pada sebelah petangnya, sampailah azhar di perlis dan mencari rumah lina dengan panduan yang diberikan oleh lina. Setelah agak lama mencari, akhirnya azhar telah menemui rumah lina. Sesampainya azhar di hadapan rumah lina, hatinya begitu berdebar-debar. Seronok sungguh rasa hatinya, segala penat lelah dalam perjalanan hilang.

Tetapi lina tidak menyambutnya seperti yang diharapkan, hanya ibu bapa dan keluarga lina yang menyambutnya. Setelah berada didalam rumah lina, azhar masih tercari-cari lina. Bisik hatinya, mungkin lina malu mahu bertemunya biasalah perempuan. Azhar berborak dengan ibu bapa dan ahli keluarga lina, berkenalan dan bermesra dengan keluarga lina. Ternyata mereka semua sama seperti lina, lemah lembut, berbudi bahasa, periang dan peramah. Azhar berasa senang sekali berada disana. Sekian lama berborak, azhar mula bertanyakan tentang lina dan menyatakan hasratnya untuk melihat lina. Dari tadi lagi kelibat lina tidak kelihatan walaupun azhar cuba menjenguk ke dapur dan di setiap bilik yang terlihat. Keluarga lina terkedu dan terkejut, mereka menyangkakan azhar telah mengetahui tentang lina. Sebaliknya azhar sebenarnya belum tahu apa-apa tentang lina. 

Bapa lina mula menceritakan tentang apa yang berlaku pada lina kepada azhar. Sekarang cuma gambar lina yang dapat ditatapi oleh azhar. Azhar begitu terkejut dan tidak mempercayai cerita dari mulut bapa lina, tapi semua ahli keluarga lina nampak begitu sedih apabila sebut tentang lina. Azhar masih memerlukan kepastian, kerana baginya mana mungkin lina sudah meninggal tiga hari lepas, sedangkan dia baru meghubungi lina semalam dan pagi tadi. Lina yang jawab panggilannya, azhar kenal benar suara kekasihnya itu. Tambahan pula setiap mesaj yang dihantar azhar turut dibalas oleh lina. Azhar semakin keliru, fikirannya kusut bila memikirkan tentang lina. Dia menunjukan semua mesaj dan nombor telefon lina yang dihubunginya. Ternyata keluarga lina terkejut dan terkebil-kebil, memang itu mesaj dan nombor lina.

Untuk kepastian yang benar, keluarga lina membawa azhar ke kubur lina. Azhar begitu terkejut, mukanya pucat. Lina bermain didalam fikirannya, bagaimana semua ini berlaku dan dengan siapa dia bercakap serta mesaj kalau bukan lina. Keluarga lina memberitahu, telefon lina hilang semasa dia terlibat didalam kemalangan. Tidak ditemui dimana telefon tersebut, walaupun usaha mencarinya dilakukan. Azhar masih tidak berpuas hati dengan apa yang didengarnya, azhar mengeluarkan telefon dari poketnya dan menaip sesuatu. Azhar cuba menghantar mesaj kepada lina dihadapan keluarga lina."awk..awk sdg wtpe".

Tidak lama kemudian, tiba-tiba telefon azhar berbunyi. Azhar dan keluarga lina amat terkejut, berdebar-debar hati mereka. Azhar meneliti mesaj tersebut, ternyata daripada lina. "xde wtpe pn..sy tgh tgu awk la..knp lmbt sgt..jauh lg ke".Bagai nak rebah ibu lina bila melihat mesaj tersebut, ahli keluarga lina bagai tidak percaya. Azhar dengan takut dan sedih cuba membalas mesaj lina,"awk..ibubapa awk dh bgtau sy sumanya..sy tau..awk dh mnggl". Telefon azhar berbunyi lagi, "ye awk..sy da mnggl..sy cm tunaikn hsrat awk..awk nk sy tgu awk". Azhar tergamam, dia betul-betul rasa sangat sedih dan airmatanya bercucuran. Tidak disangka, lina masih menuggunya walaupun telah terpisah selamanya dan berbeza dunia. Azhar memberanikan diri bertanya kepada lina, "bgimn awk blh bls msg sy..sdgkn awk dh mati". Sekali lagi telefon azhar berbunyi dan mengejutkan semua, "awk..DIGI kn de dmn2"....

 
 >>>LEFT CLICK & SELECT FROM HERE TO SEE WORDS BELOW<<<

hahahahahahahahahahaha.........
korg msti skt hati baca cite aku ni kan..aku olah je cite ni jd mnarik..
hehehehehehehehehehehe.........
jgn mrh...aku tgh boring gile ni..xde keje..smpi siap 1 cite..best x..hehe..

Pengarut,
Yuuki Ichirou