28 June 2011

10 PerKaRa BukTi LeLaKi iTu RuMiT




Betul ke lelaki itu rumit..? Tidak semua lelaki itu rumit, cuma ada sesetengah & kadang2 saja berperangai sebegini. Dibawah terdapat 10 perkara yang patut kita tahu & kongsi bersama. Hanya untuk pengetahuan am kepada lelaki & juga perempuan. Kepada kaum hawa, jika kamu bertemu kaum adam yang seperti tersenarai di bawah "sabo je la"..=)

1.Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta kepadanya.
Jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong & perasan cantik.

2. Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang cuba untuk menggodanya.
Jika tidak, dia akan berkata kamu kekampungan.

3. Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala.
Jika kamu berdiam diri, dia kata kamu tak ada IQ tinggi.

4. Jika kamu lebih pintar daripada dia, dia akan jatuh air muka.
Jika dia yang lebih pintar, dia bilang hebat.

5. Jika kamu tidak cinta padanya, dia akan cuba mendapatkanmu bermati-matian.
Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.

6. Jika kamu beritahu dia masalahmu, dia kata kamu hanya menyusahkan.
Jika kamu tidak memberitahu, dia akan tuduh kamu tidak mempercayainya.

7. Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti seorang pengasuh .
Jika dia yang cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat.

8. Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai.
Jika dia yang ingkari janjinya, dia melakukannya kerana terpaksa.

9. Jika kamu menyakitinya, kamu sangat kejam & jahat.
Jika dia yang menyakitimu, itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sukar untuk dijaga hati.

10. Jika kamu mengirimkan ini pada lelaki-lelaki, mereka pasti bersumpah semua ini tidak benar..=D
 
"..sama2 patut ambil tahu..sama2 patut memahami..jika betul2 mengenali antara satu sama lain.."

15 June 2011

TanGGaL LaHiR & SuRaH aL-QuRaN


  Untuk mengetahui karakteristik atau sifat seseorang, kita biasanya menganalisa menurut astrologi/zodiak, shio ataupun dari kalender jawa. Tetapi kali ini mari kita lihat rahsia karakteristik sifat seseorang sesuai sengan tanggal lahirnya menurut Al-Qur’an. Percaya atau tidak terserah bagaimana anda menyingkapnya. Sekadar info bersama, supaya boleh dijadikan panduan. Percaya yang baik hanya datangnya dari Allah s.w.t.

Tanggal 1
Surat Al Fatihah (Pembukaan)
Menyukai hal baru, berbakat menjadi pemimpin, seorang pelopor (
pioneer), idealis, cenderung ingin sempurna, pandai memanfaatkan kesempatan, egois, harus selalu jadi prioritis utama, sering mengulangi kesalahan yang sama, orang yang belum mengenalinya akan mengira sebagai seorang yang angkuh dan sulit untuk ditaklukkan.

Tanggal 2
Al Baqarah (Sapi Betina)
Pekerja keras, taat akan hukum dan aturan, memiliki jiwa sosial dan kepedulian tinggi, menyukai hal-hal yang bersifat rutinitis, jika dia mampu ada kecenderungan menjadi seorang dermawan, kurang inisiatif, sering dimanfaatkan orang lain serta mudah percaya kepada orang lain.

Tanggal 3
Al Imran (Keluarga Imran)
Seorang pemimpin (walaupun dalam kelompok kecil), berhati-hati dalam bertindak, melindungi, tegas, suka suasana perdebatan dan agak cerewet, jika wanita ia cenderung seperti lelaki (tomboy), ingin menang sendiri dan sering berfantasi.

Tanggal 4
An Nisa (Wanita)
Sensitif dan mudah terasa, feminim, bersifat melingdungi terhadap keluarga, kreatif, berpendirian tetapi mudah dipengaruhi, agak jahil (bodoh), dan penggoda.

Tanggal 5
Al Maidah (Hidangan)
Diperlukan banyak orang, menyukai perubahan, memiliki deria firasat yang tinggi, cepat bosan, ingin dilayani, susah diatur.

Tanggal 6
Al Anaam (Binatang Ternak)
Memiliki deria firasat yang tinggi, kurang berdikari, suka menyendiri, emosional, pemalu dan kurang percaya diri, cepat berubah pikiran.

Tanggal 7
Al A’Raaf (Tempat Tertinggi)
Cermat dan teliti, mudah mengambil hati orang lain, penuh inspirasi, terlihat sombong, suka meremehkan dan mudah puas dengan sesuatu.

Tanggal 8
Al Anfaal
Optimis, mobiliti tinggi, menyukai perubahan, emosional, mudah berubah pendirian, saat marah suka menyakiti diri sendiri.

Tanggal 9
At Taubah
Pemaaf, perfeksionis, mudah bergaul, tegas, tidak suka basa basi, tidak cepat puas, ingin selalu diperhatikan, keras kepala dan mudah goyah.

Tanggal 10
Yunus
Cepat menyesuaikan diri, banyak cara keluar dari persoalan, setiap kemahuan harus dipenuhi, lincah dan cerdik, tidak boleh dikongkong dan susah diatur, mudah menyangkal dan banyak alasan.

Tanggal 11
Huud
Diperlukan banyak orang, mudah menerima, berhati-hati dalam membuat sesuatu, tidak banyak kemahuan, pasif, dipandang rendah, peka terhadap perasaan.

Tanggal 12
Yusuf
Percaya pada diri, optimisme tinggi, tekun, teliti, disukai banyak orang, emosional, tidak mudah percaya, tidak bisa menahan keinginan, punya cita-cita yang tinggi.

Tanggal 13
Ar Ra’du (Guruh / Petir)
Pemikir, dinamis, menyukai perbedaan, mudah menarik perhatian, logis, suka berdebat, panas baran, lambat memahami sesuatu.
 
Tanggal 14
Ibrahim
Pembimbing yang baik, patuh pada aturan, keras dan tegas, banyak rencana, rela berkorban.

Tanggal 15
Al Hijr (Batu)
Perfeksionis, keras kepala, mudah goyah pendiriannya, mudah dipengaruhi.

Tanggal 16
An Nahl (Lebah)
Rajin dan tekun, ramah, peka pada suasana di sekitarnya, berjiwa sosial, pandai memanfaatkan kesempatan, rapi, cerewet, sensitif dan agak grang, pendendam.

Tanggal 17
Al Israa
Idealis, suka berkhayal, emosional, lebih produktif jika melakukan aktiviti pada malam hari (kegiatan yang baik dan bermanfaat).

Tanggal 18
Al Kahfi
Suka menolong, pemerhati yang baik, pandai menyimpan rahsia, tidak mudah percaya, suka memendam masalah dan mengurung diri, susah difahami maksudnya.

Tanggal 19
Maryam
Pengasuh, kekanak-kanakan, menyukai anak-anak, suka mengajar, sabar, memiliki banyak cara menyelesaikan masalah, bicara berdasarkan bukti, sering difitnah.

Tanggal 20
Thaha
Misterius, suka berjauhan, memegang teguh aturan, suka lari dari masalah.

Tanggal 21
Al Anbiyaa
Bertanggung jawab, seorang pemimpin dan pemikir, pendengar yang baik, menerima apa adanya (ikhlas), tidak banyak kemahuan.
 
Tanggal 22
Al Hajj
Segala sesuatu harus sempurna, mudah dipengaruhi, mudah terpengaruh, terburu-buru, ingin cepat sampai tujuan, menyukai keramaian, sering berfikiran sempit.

Tanggal 23
Al mu’minuun
Normatif, sensitif, feminim, fanatik terhadap sesuatu, mudah dipengaruhi emosinya.

Tanggal 24
An Nuur
Mudah memberikan jalan keluar, cermat meneliti masalah, pendengar setia, mudah tersinggung, suka mengungkit-ungkit, mudah menyalahkan.

Tanggal 25
Al Furqan
Punya skala prioriti, gemar membandingkan, kurang teliti, kurang inisiatif dan tidak banyak kemahuan.

Tanggal 26
Asy Syuara
Pandai mengambil hati, suka berbelit-belit, kurang berani untuk menyampaikan keinginan, agak cerewet, tidak banyak keinginan, kurang romantis.

Tanggal 27
An Naml
Daya firasat yang kuat, memiliki perencanaan yang baik, pandai memanfaatkan peluang, susah jika bekerja sendiri, mudah panik, tidak boleh disalahkan, mudah tersinggung, tidak boleh ditentang.

Tanggal 28
Al Qashash
Berani menyampaikan keinginan dan pendapat, memegang komitmen, mudah bergaul, tidak pernah kehabisan bahan bila berbicara, pendendam, emosional, romantis, pencemburu.

Tanggal 29
Al Ankabuut
Banyak kenalan, sabar, dinamis, kurang menyukai keramaian, tidak berfikir panjang, kurang pandai memelihara jaringan, bekerja kurang sistematik, mudah tersinggung.

Tanggal 30
Ar Ruum
Optimis, banyak akal, anggun, panas baran, suka bertindak semahunya dan ingin menang sendiri, pencemburu berat, setiap kemauannya harus dipenuhi.

Tanggal 31
Lukman
Bijaksana, seorang pemimpin, melindungi komunitinya, sabar, tekad kuat, otoriter, setiap perintahnya harus dituruti.

"..al-quran penyuluh hidup..bacalah walau sepatah ayat.."

14 June 2011

FakTa YanG KiTa TaK PerNaH TaHu

 

Hari ini mari kita bersama-sama mendalami lagi ilmu sains. Fakta yang kita tidak pernah ambil tahu sebelum ini. Kesemua fakta ini direkodkan apabila tiada lagi orang peduli tentang kesahihannya dalam segmen sains Tahukah Anda..?

1. Tahukah Anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Tahukah Anda yang air merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.

3. Tahukah Anda sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan.

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan Italy, jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama Papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

8. Tahukan Anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku. Tetapi boleh disiku oleh seseorang di bahagian telinga.

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia 300 tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

14. Dan Tahukah Anda bahawa hampir kesemua pembaca buletin ini telah tersenyum kerana ini dinamakan tindak balas yang menggelikan hati apabila adanya fakta sebenar yang memang benar2 bodoh seperti ini telah ditulis dan direkodkan.



DokToR vS ToK BoMoH


 

Seperti yang kita tau doktor dan tok bomoh kerjanya adalah mengubat orang. Ada orang suka jumpa doktor namun ada jugak yang suka tok bomoh. Itu tak penting, yang penting ialah korang sembuh daripada penyakit. Okey, jom kita tengok apa kata doktor dan apa pulak kata tok bomoh bila sesuatu berlaku ke atas korang.

KALAU KORANG MERACAU-RACAU
DOKTOR KATA- "Encik ni kene sawan"
TAPI TOK BOMOH KATA- "Huh, kau ni dah terkena rasuk dek jembalang.
 
KALAU KORANG PERUT KEMBUNG
DOKTOR KATA-"Aaa.. ni kembung dah masuk angin, bleh gastrik ni."
TAPI TOK BOMOH KATA-"Ko nie bahaya dah nih... ko keno busung".

KALAU KORANG SAKIT SENDI
DOKTOR KATA-"Setelah saya cek kaki awak nie, ternyata awak kena gout"
TAPI TOK BOMOH KATA-"Ko ni dah terpijak tempat makhluk halus ni"

KALAU BADAN KORANG LEBAM-LEBAM
DOKTOR KATA-"Awak ni kena banyak makan hati ayam atau lembu pasal badan awak kekurangan darah"
TAPI TOK BOMOH KATA-"Arrghh.. eee... arghh.. keno gigit dek hantu gigi nie.

KALAU KORANG MUNTAH-MUNTAH
DOKTOR KATA-"Encik keracunan makanan nih"
TAPI TOK BOMOH KATA-"Ko dah keno santau dek orang nie"

 

13 June 2011

SeRaM : SanTeT


Anda pernah dengar tentang sihir..? Anda percaya di zaman serba moden ini masih ada sihir..? Mari kita lihat serba sedikit tanda-tanda jika anda terkena sihir..Di kongsi dari noted facebook my cousin (Misuki Hayashi) or http://misukihayashi.blogspot.com/ ..Jom kita lihat.

Jika anda mengalami salah satu dari tanda-tanda di bawah, anda berkemungkinan diserang penyakit bersifat non-medic, terkena sihir atau berpenyakit misteri..!

i) Malas untuk melakukan rutin seharian / amal ibadat / pekerjaan
Tiba-tiba anda malas melakukan kerja seharian yang anda biasa lakukan seperti malas ke pejabat, hilang minat untuk bekerja, malas untuk beribadat (seperti sembahyang, berzikir, membaca Al-Quran). Hilang semangat samaada untuk aktiviti seks / aktiviti-aktiviti bersama keluarga / saudara terdekat.

ii) Tidak mampu untuk mengawal diri anda sendiri
Anda tidak berkemampuan untuk mengawal diri anda, hilang kawalan dengan tiba-tiba (yang menyebabkan anda pengsan, histeria, mudah marah, tension, tertekan, stress dengan tiba-tiba tanpa mampu anda mengawalnya.

iii) Sentiasa alami gangguan semasa / sebelum tidur
Sukar untuk tidur, sentiasa terganggu semasa / sebelum tidur. Alami mimpi yang aneh / menakutkan, sering tersedar dengan tiba-tiba semasa tidur, terasa di tindih semasa tidur, gangguan fikiran sebelum tidur.

iv) Dada / Jantung sentiasa berdebar-debar
Alami penyakit dada / jantung berdebar dengan tiba-tiba (anda tidak tahu penyebabnya dan tidak boleh dikawal)

v) Hilang selera makan
Gangguan selera makan dengan tiba-tiba dan berat badan turun dengan mendadak.

vi) Masalah hubungan suami – isteri
Hubungan yang baik suami – isteri, tiba-tiba bermasalah. Rindu dengan suami / isteri bila berjauhan tetapi akan benci / sering bergaduh bila berjumpa / dirumah. Sentiasa bergaduh walau tiada sebab yang besar.

vii) Suka Bersendirian / Sedih
Anda sering berasa sedih, duduk bersendirian, resah gelisah tanpa sebab munasabah, rasa diri sentiasa bersalah, berfikir untuk mati (membunuh diri), rasa seperti tidak berguna.

viii) Kesan lebam pada tubuh
Terdapat kesan lebam tanpa tahu puncanya. Kesan lebam ini terutamanya disekitar tangan, betis, lengan dan peha.

ix) Berasa tidak tenteram dirumah
Rasa seram, takut, tidak tenteram dan tidak senang duduk di dalam rumah.

x) Ternampak / terdengar sesuatu yang pelik
Sering ternampak perkara pelik. Terdengar bisikan di telinga untuk melakukan perkara pelik seperti mencederakan diri sendiri, mencederakan orang lain, melakukan perkara yang tidak pernah dibuat sebelum ini. Bisikan ini biasanya meghasut untuk kearah perkara yang bersifat jahat, halusinasani dan sebagainya.

xi) Melihat / bermimpi binatang
Melihat binatang berbisa seperti ular, kala jengking di dalam rumah. Bermimpi melihat binatang berbisa (ular, kala jengking), kucing, anjing. Bermimpi tentang kemalangan, darah, kematian yang pelik-pelik.

xii) Perniagaan terganggu dengan tiba-tiba
 Perniagaan yang berjalan baik tiba-tiba terganggu. Jualan menurun dengan mendadak, pelanggan susah untuk datang ke kedai, kakitangan sentiasa bermasalah.

xiii) Terhidu bau pelik
 Terhidu bau seperti darah, kemenyan, bau wangi tanpa diketahui puncanya.


inilah rupa anda bila terkena sihir..!!


MaRRy YoU



It’s a beautiful night,
We’re looking for something dumb to do,
Hey baby,
I think I wanna marry you..

Is it the look in your eyes,
Or is it this dancing juice,
Who cares baby,
I think I wanna marry you..

Well I know this little chapel on the boulevard we can go,
No one will know, Come on girl..
Who cares if we’re trashed got a pocket full of cash we can blow,
Shots of patron, And it’s on girl..

Don’t say no, no, no, no-no,
Just say yeah, yeah, yeah, yeah-yeah,
And we’ll go, go, go, go-go,
If you’re ready, like I’m ready..

Cause it’s a beautiful night,
We’re looking for something dumb to do.
Hey baby,
I think I wanna marry you..

Is it the look in your eyes,
Or is it this dancing juice,
Who cares baby,
I think I wanna marry you..

I’ll go get a ring let the choir bells sing like oooh,

So whatcha wanna do,
Let’s just run girl,
If we wake up and you wanna break up that’s cool.
No, I won’t blame you,
It was fun girl..

Don’t say no, no, no, no-no,
Just say yeah, yeah, yeah, yeah-yeah,
And we’ll go, go, go, go-go,
If you’re ready, like I’m ready..

Cause it’s a beautiful night,
We’re looking for something dumb to do,
Hey baby,
I think I wanna marry you..

Is it the look in your eyes,
Or is it this dancing juice,
Who cares baby,
I think I wanna marry you..

Just say I do,
Tell me right now baby,
Tell me right now baby..

Cause it’s a beautiful night,
We’re looking for something dumb to do,
Hey baby,
I think I wanna marry you..

Is it the look in your eyes,
Or is it this dancing juice,
Who cares baby,
I think I wanna marry you..



11 June 2011

ErTi DiRiMu BaGiKu


bagai sebuah cerita aku dan dia
bermula hanya matanya yang mempersona
dia membuatkan hari-hari ku
bagai sempurna tiada celanya
malam ku gelisah siang ku bertanya
jika kau tak bersama..

hadir mu bagaikan bidadari
melengkapkan langkah ku yang terhenti
kaulah permaisuri gelap dunia tanpa mu
umpama nafas ku kan berhenti
jika kau hilang dalam hidup ini
percayalah kasih cinta ku padamu..

tak pernah hilang..tak akan pergi..

kita kan terus bersama
bukan untuk seketika tapi untuk selama-lama
jangkauan kasih kita hingga ke akhirnya
hidup kita bagai di syurga..

tak pernah hilang..tak akan pergi
tetap di hati ku..kekal di hati ku..
hanya kamu..tetap di hati ku..
tetap di hati ku..

"..i'll love you forever..i'm promise.."

aLHaMDuLiLLaH...(^_^)


~> History of 05th June 2011 <~

syukur pd tuhan yg mmberikn rhmt & limph kurnianya..aku (azman) & buah hati (atien)..ehehe..slmt mlgsungkn majlis prtunangn yg srba rgkas..alhmdlh..wlupn sume nye x drncng dgn rapi..(^_^)

"..kpd buah hati ku..tlh ku tunaikn spruh drpd jnji2 ku pd mu..insyalh..sm2 lh kite brdoa agar hubgn kite ini brkekaln hndak nya & bhgia itu milik kite..amin.." (^_~)

my family



mak mertua..ehehe

boleh pndg2..jgn pgang2..ehehe

"..atas janji2 kita..doa kita..kebahagian kita.."


01 June 2011

GuRaUaN JaDi KenYaTaaN


hari ni rs bosan nk keje..but hati aku rs hepi & brbunga2..ehehe..dh x bape hari lg je (aduh..!! brdebar2 jgk..ngeee~~)..tngh relax2 ni..byk plak mende menerjah dlm pale aku..mula la tringt2 blk pe yg dh brlaku dr awal tahun ni..mmg byk prkr trgmpar dlm hdp aku..ssh nk ramal pe yg nk jd lps ni..but this year btul2 wt aku hepi sgt2..alhmdlh..syukur pdmu yg mlimphkn nikmat & rzki pd hmbamu ini..amin..so hr ni de skit aku nk catit kt blog aku..dh de ms ni..bek aku write smthing...let's go..!!!

~> return back the pendulum <~

- ha...!! main2 lg..kn da jd btul..!!
- siapa mula dulu..??
- pe plak..??
- eleh xnk ngaku..nk kene gigit..??
- gigit la..x tkot pn..=P
- tgk la nti..kene la die..=P
- wek!! =P
- buek!! =P
- suke sy ke x..?? syg sy x..?? =)
- x suke pn..!! x syg..!! =P
- x suke & syg suda..=P
- =)
- npe snyum lak..?
- syg kmu sgt2..=)
- syg kmu slamanya..=)

ahaha..ingt2 blk..prtma kli jmp si dia..aku trsnyum..hti aku trcuit..trsa nk ktwa dgn gelagatnya..mcm2 hal btul..de sj idea si die nk nyakat aku..mula2 gurau2 je dlu..itu ini, begitu begini..alih2, trs tgkp cintan..prknln yg singkt, ttp rs mcm da lm knal & brsm..mmg plik..tp aku brsyukur dpt knal die..dpt brsm die..mgkin mmg die delh jodoh aku & aku cm mmpu brdoa..agar jodoh aku dgn si dia dpnjgkn smpi akhirnya..trm ksh sgt2 kpd si dia..krn sudi brkgsi hdp ini..hdp yg trsa sunyi dlu..kini ceria dgn khdirn nya..(^_^)

- awk..!
- ye awk..nape..?
- x sgka btul kn..=)
- pe awk..?
- x trsa trlalu cpt ke hubgn kite ni..?
- erm..mmg cpt..xpress..but..sy rs dh lm knal awk..wlupn kite br je brsm..=)
- ehe..sy pn sm..knp ea..?
- nthlh..awk gune2 sy ea..?
- tlg skit ye..xde ms r nk gune2 awk..! nth2 awk yg gune2 kt sy..?
- ahaha..sy ingt awk..=P
- sy..?? xdelh nk gune2kn awk..sy sk awk..sy syg awk..sy trm awk..sadanya..seikhls hti sy..=)
- ea..?? ehe..=)
- awk..??
- sy pn sm..trm ksh sgt2..=)
- (^_~)V

aku trsnyum..adoi..ehehe..aku gurau je pn..aku xkn wt sume bende tu..khurafat..x baek weh..!! aku brjnji dlm diri..nk jg si die baek2..xnk wt si die sdih or nangis..klu blh nk tgk si die sntiasa trsnyum..hrp2 aku mmpu..chaiyok2..!! sbb aku dh mmg syg gilak2 kt si dia..die mmg budak nakal..ahaha..mggu ni..amat brmkna bg aku & die..alhmdlh..dpt jg kitaorg mngikat hubngn ini mnjd lbih erat..sume dh sdia..wlupn scra trgmpr sbb tnpa dirncang & klm kbut..but aku hrp2 sumenye brjln lncar & xde mslh..amin..=)

ckp psl khurafat ni..aku nk cite skit..dlm hubgn ni hti bior ikhls..klu syg..pndi2 lh jg org trsyg..pstu org syg la..btul x..ehehe..ssh nk jg hubngn klu x brtlk ansur & sling mmhmi..btul x..?? x pyh la nk pki gune2 ni..subhnallh..x baek weh..!! 

kdg2 aku pn de jgk wt tnpa sdar..tp xde la yg brt2..cnthnye mcm smlm..ms aku tgk langit..aku nmpk la tahi bintg..aiyohhh..make a wish..make a wish..tgk..!! dh buat satu lg mende khurafat..trpngaruh btul dgn budaya barat..tp elok la..da buat br nk ingt..uhuhu..tobat2..ish2..(ingt..minta dr tuhan..bkn tahi bintg)

uish..de lg2..blm hbis..nk tulis skit lg..aku nk tulis..DAH HABIS..wahaha